torsdag 27. januar 2011

Eplevase

På torsdag har vi prosjekt til fordypning. Noen elever er ute i butikk, mens andre elever er på skolen og jobber. Nå har vi en oppgave der vi skal dekorere et sted på skolen. Vi valgte elevkantina. Der er det rosa og grønne stoler så jeg valgte å matche det. Oppgaven var at vi skulle komme med skisser og idè til hva vi kunne lage. Jeg så igjennom noen bøker for å hente inspirasjon, så da bestemte jeg meg for å lage en slags eplevase. Det jeg brukte var: Grønne epler, reagensrør, rosa germini, grønne nelliker og grønne pinner.
Først tok jeg en kniv for å skjære en hull i midten av eple sånn at jeg fikk plass til reagensrøret. Måtte passe på at jeg ikke skjærte helt igjennom, sånn at jeg fikk plass til å stikke inn de grønne pinnene som skulle holde eplet stående. Dette er et forslag som jeg har laget og planen er at det skal stå ca 8-10 sånne etterhverandre for at det skal se mer stilig ut.            
 Etter du har gjort det, er det ikke mye som gjenstår. Da må du snitte blomstene i den høyde du vil ha, fylle på vann i reagensrøret og sette det oppi eplehullet. Når du er ferdig, får du et sjeldent, søtt resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar